Januari

Bilder från december egentligen men dom får räknas in i mitt januari inlägg.
Vi överraskade Malin som var, som alltid, sist att fylla 19. Är det värre att vara yngst när man är liten eller äldst när man blir gammal? För jag tycker bara det är roligt att fylla år tills man blir 20, då får man göra allt man kan här i Sverige iallafall. För tänk när alla vi 95or fyller 60, då har Malin flera månader kvar att vara 59. Kul för henne då. Men nu måste hon vänta ett helt år tills hon får köpa på systemet hehe. Vi överraskade henne iallafall i Daniels lägenhet. Vi fixade bål, Emma hade bakat, jag spillde vin på mig själv, och hela kvällen var bara väldigt spännande. Malin blev skrämd, vi dansade och drack sen åkte jag själv hem med tidiga bussen och gick och lade mig med känslan av att "alla kommer må så mycket sämre än jag imorgon".  Jag var duktig nog att enbart ta suddiga bilder av födelsedagsbarnet så hon får inte vara med här på bloggen. GUD va sorglligt, förlåt Malin om du läser detta. Know I still love you. 
Sedan åkte jag till Israel, och jag har så många bilder på det så jag tänkte göra ett eget inlägg, min lilla recap räckte inte tycker jag. Och sen kom NYÅR. Nyår kan ju vara den mest hypeade och besvikande (tänk va bra nya ord man lär sig här på min blogg) högtiden någonsin. Som jag ser det så finns det två typiska fest dagar om året, den ena är valborg och den andra är nyår. Det som gör nyår så mycket sämre än valborg är att 1, det är inte lika okej att skippa nyår, det känns lite sorgligt om man inte har några vänner att träffa och 2. att man känner sig obligatorisk till att ha en nyårskyss. Detta är något som alla singlar fruktar och alla par fröjdar så är man som mig, singel så springer man hela kvällen och letar efter en nyårskyss även om man trodde man var bättre än så och kunde klara sig själv. Jag var tyvärr en av dessa som såg alla par hångla och kände mig desperat efter en kyss vilket resulterade i tvångskyssar av/med mina tjejkompisar att i tur och ordning. Detta kan ha varit värre än inte bli kysst alls men där och då kändes det som en bra lösning.
Så här fetsnygg var jag kvällen till ära
Och så här snygg var Louise. Jag vet, sjukt snygga. 
Jag har inga bilder från kvällen vilket jag tolkar som lyckad kväll. Sen är det ett glapp där jag inte riktigt har koll på i vilken ordning mina bilder kom eller vad jag gjorde så jag tar bara lite hur som happ. Vintern bestämde sig för att säga hej, vilket som alltid är trevligt i typ 2 veckor men nu är nog alla redo att säga hejdå. 
Jag tog random selfies på mig själv i min mammas trapp för jag var fab. Mamma visste inte att jag fotade så hon var inte lika fab. 
Jag tog en lite filosofisk bild på vad jag brukar vakna till, solen i ansiktet. Jag älskar mitt lilla fönster men bara om jag faktiskst vaknar till sol och inte måste gå till bussen i mörkret med reflexväst, då påminner fönstret mig bara om hur dryga mina mornar är. 
Vi hade en liten brunch innan Winstons dop på Rebeckas födelsedag. Hon är då först att fylla år vilket också betydde först att få gå ut och först att få köpa på systemet etc. Är det roligare att alltid få slippa vänta på att göra saker eller då måste man vänta in andra istället? hmmm. Vi hade det myz iallafall
Emlan var söt och Uppsala var fint. Alla hade päls och pratade om viktiga saker.
Typ dom snyggaste tjejerna i världen eller vad? förutom emma som vanligtvis är det, vad gör du på bilden egentligen? vad är det för min?
Supernanny med lillfisen
På väg hem från en jobb helg som var mer än jag klarade av. Jag glömmer ständigt hur jobb-iga (ha ha) och instängda andra människor är eftersom alla mina vänner är så himla bra. Det var 48 h av mansgris plåga. Män som trodde dom var bättre, som drog sexistiska skämt, som tog all plats och fick mig och antagligen dom andra tjejerna där också att må skit. Askul.
Jag blev lite gladare när jag väl kom fram till stockholm c och stöter på den sötaste lilla damen på coop. Hon hade en helt lila outfit med matchande hatt som jag gissar var hemmagjord och hon var så fab att jag var tvungen att smygfota. Framtids goals asså. 
I allt jobb surr så hade jag dessa fina naglar för er som bryr sig. 
Vet inte om jag har skrivit detta i rätt ordning men det spelar ingen roll. Någon gång under tiden så skulle vi då fira kexets 20-års dag och vi alla bestämde oss för att gå ut men natklubb slutade med pub och efterfest för vissa. Jag tyckte iallafall att det var lyckat för vi är som sagt världens bästa gäng så även om vi sitter på en tråkig pub med äckliga killar som försöker stöta på oss så har vi kul. Tog en klockren bild på en kärleksfull Rebecka och en skrämd (?) Emelie. Detta var då en post-tvångskyss bild för er som undrar. 
Bästa bild på bästa tjejerna.
Dagarna gick och jag blev magsjuk sen förkyld sen hostig sen febrig sen magsjuk igen och efter nästan 2 veckors lidande av olika saker, 4 dagar av sömlöshet och oförmåga att äta tog min mamma mig till akuten där dom konstaterade att jag hade en ganska allvarlig dos av lunginflammation och var tvungen att sova över. Tiden på sjukhuset tyckte jag själv var ganska spännande och rolig, kanske för att jag var hög på piller eller kanske för min feber inte slutade stegra, i vilket fall som helst var det en händelserik dag+natt. Måste ge speciellt cred till alla undersköterskor och läkare (träffade inte en enda man) som var helt otroligt duktiga. Dessa kvinnor slet som djur hela dagen och natten och lyckades ändå alltid vara trevliga, glada och sjukt hjälpsamma. Vill typ gå tillbaka och ge alla blommor eller choklad eller mer lön för dom var så duktiga och snälla mot mig. 
Mammis tog sen hand om mig i några dagar, vi spelade kort och tog långsamma promenader arm i arm då min lungkapacitet låg på typ -30%.  
Och nu är vi här, i mina sista dagar som sjukskriven och sista dagen som blåhårig. Ska nämligen åka in imorgon till Uppsala och färga om håret. Spännande. 
Svårt att ta egobild när man är kall och torr och aningen äcklig. Fokusera på min fina fläta istället. Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback